Ази екстремального водіння для новачків
Що впливає на швидкість і якість реакції на аварійну ситуацію на дорозі? Як не дивно – правильне положення водія в кріслі.
Теорія
Як правильно сидіти при виникненні загрози на дорозі? Потрібно впертися спиною в спинку сидіння, вичавити зчеплення, кисті витягнутих рук мають знаходитися на рульовому колесі. Це дасть можливість вільно здійснювати оберти кермом, не плутатися при перехопленнях. Якщо у вас АКП – ліва нога повинна бути на площині упирання. Оптимальний варіант – не відштовхуватися від керма і щільно притискатися до спинки сидіння, а не висіти на кермі, як це роблять новачки. При поданому вперед тілі машина в разі занесення на повороті буде некерована – кермо використовується в якості опорної точки, і буде слухатися не рук, а інерції всього тіла.
Що робити новачкові з недостатнім досвідом і навичками водіння в екстремальних ситуаціях? Найпростіший варіант – тренажери в автошколі (вони є в кожній школі), вартість навчання на них не більше 150 грн.
Другий варіант – методом проб і помилок – самостійно. Можна піддомкратити передній міст, щоб колеса висіли в повітрі, і виконати норматив по обертанню керма з одного положення в інше крайнє (від правого до лівого упору і назад). Норматив для водія із середнім досвідом – п’ять повних циклів за 20 секунд (автогонщики здатні виконати норматив за 9 секунд). Придбати такі навички можна за 2-2,5 години, і в подальшому вироблений рефлекс чітко спрацює в аварійній ситуації.
Практика
Рух по трасі характеризується більш високою швидкістю, ніж в приміській межі. І новачкові, і досвідченому водієві потрібно пам’ятати про безпечну швидкість руху і довжину гальмівного шляху, стану (сухо / мокро) дорожнього покриття, і безпечну дистанцію до автомобіля, що їде попереду.
Потрібно бути уважними до попутних вантажних автомобілів з причепами, які на мокрій дорозі мають властивість під час гальмування чи заносу «складатися». Зустріч з таким причепом часто закінчується трагічно.
Небезпечні і зустрічні роз’їзди при недостатній ширині дороги – недосвідчені водії губляться і здійснюють різкі маневри або різке гальмування. Це призводить до некерованого занесення, як правило, заднього моста, і трагічних наслідків. Для виходу із заносу потрібно вивертати кермо в напрямку заносу: якщо несе вправо – кермо вивертають вправо і навпаки, ще можна спробувати зманеврувати до вирівнювання траєкторії машиною.